Voor vragen bel: 0187 82 02 04


Klantenservice

WiMood biedt een ruim assortiment WiFi en netwerk apparatuur, behuizingen, antennes en kabels. We bieden alleen producten aan die zijn beproefd door onszelf. Hiermee bieden we een ruim assortiment van kwaliteitsproducten aan.

Daarnaast wordt er gestreefd naar een zo hoog mogelijke service en een snelle levering. Zo worden e-mails zo snel mogelijk beantwoord en streven wij ernaar om garantieverzoeken zo snel mogelijk af te handelen.

Bestellen en bezorgen

WiMood is als officiële distributeur van Ubiquiti, MikroTik en IgniteNet gespecialiseerd in (draadloze) datacommunicatie en daarom bestaat ons productaanbod vooral uit producten voor datatoepassingen, met name WiFi. Als uw bedrijf actief is in de telecom, ICT, beveiliging of andere gerelateerde sector kunt u reseller worden van de merken die WiMood aanbiedt.

Account aanvragen

Indien u met uw bedrijf actief bent in de ICT in de breedste zin van het woord, kunt u een account aanmaken via ons resellerformulier. We zullen vervolgens binnen een werkdag telefonisch of via de mail contact met u opnemen om de aanvraag af te ronden. Zodra uw account is goedgekeurd kunt u inloggen en bestellingen plaatsen via de webshop. Hier zijn altijd de actuele prijzen en voorraadstatus terug te vinden. Bestellingen kunnen ook via de mail of telefonisch gedaan worden indien u al een account heeft.

Verzendmethoden

Wij werken samen met de volgende twee koeriersdiensten: PostNL en UPS. De verzendkosten binnen Nederland en België zijn € 6,00 exclusief BTW. We hanteren gratis verzending op orders boven de € 200,- exclusief BTW binnen Nederland en België.

PostNL

We gebruiken voor Nederland en België met name PostNL omdat zij de ruimste verzendtijden hebben. Bestellingen die op voorraad zijn, worden op werkdagen voor 18:00 dezelfde werkdag nog verzonden.

PostNL levert normaal gesproken de volgende werkdag in Nederland en België. Tegen meerprijs is het ook mogelijk om PostNL Spoed te gebruiken (op aanvraag en alleen in Nederland). Zij leveren dan voor 12:00 ’s morgens of bij sommige postcodes zelfs voor 10:00 op de volgende werkdag.

UPS

Met de UPS verrichten we de meeste internationale zendingen, maar deze koeriersdienst kan ook prima voor Nederland en België worden toegepast. Let hierbij wel op de vroegere besteltijd. Orders voor 15.30 worden dezelfde werkdag verzonden, orders na 15:30 worden automatisch doorgeschoven naar de volgende werkdag.

Bij zendingen anders dan Nederland en België passen wij een aangepast verzendtarief toe op basis van gewicht en bestemmingsland. Voor veel landen geeft de webshop dit automatisch weer en anders kunt u hiervoor contact opnemen met info@wimood.nl of +31 (0)187 82 02 04.

Afhaling

Afhalen in Goedereede is ook mogelijk. Via de webshop kan gekozen worden voor verzendmethode ‘afhaling’ waarbij wij de order zullen klaarleggen op ons kantoor. Dit kan echter alleen op afspraak. Neem bij het plaatsen van de bestelling even contact op met info@wimood.nl of +31 (0)187 82 02 04 om de afhaling in te plannen.

Drop-shipping (blanco)

Wilt u een bestelling rechtstreeks laten bezorgen bij uw eindklant vanuit uw bedrijfsnaam? Dan is dit mogelijk door een alternatief adres op te geven en de ‘drop shipment’ functie aan te vinken. We verwijderen dan al onze documentatie en gebruiken uw adres als afzender zodat de zending niet gekoppeld kan worden aan WiMood. Hiervoor rekenen we geen extra verzendkosten.

Betaling

Bij WiMood kunt u op meerdere manieren betalen. Betalen met credit card of PayPal is niet mogelijk. Dit zijn de betaalmethodes:

  • iDeal
  • Vooraf per bank
  • Op factuur (30 dagen achteraf)
  • Contant bij afhalen (Let op: er is geen PIN automaat)

iDeal

Via iDeal heeft u een snelle verwerking zonder extra kosten. Op werkdagen voor 18:00 besteld en betaald betekent dezelfde werkdag nog verzonden. De volgende banken zijn aangesloten voor internetbankieren via iDeal: ABN Amro Bank, Friesland Bank, ING, Knab, Rabobank, SNS Bank, ASN Bank, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers en Bunq.

Vooraf per bank

Indien u tijdens het plaatsen van uw bestelling kiest voor deze betaaloptie, dient u het bedrag handmatig over te maken naar onze bankrekening. Vermeld hierbij dan uw klantnummer en ordernummer.

WiMood B.V. rekeningnummer:
IBAN: NL97 RABO 0320 2847 43
BIC/SWIFT: RABONL2U

Let bij deze betaalmethode op een verwerkingstijd van enkele werkdagen. Uw order zal pas verzonden worden zodra de betaling bevestigd is. Om dit proces te versnellen kunt u een betaalbevestiging versturen aan info@wimood.nl. Hiermee zullen wij uw order vaak nog dezelfde werkdag kunnen versturen.

Op factuur (30 dagen achteraf)

Op factuur bestellen is bij ons ook mogelijk. We hanteren standaard een 30 dagen betalingstermijn waarbinnen de betaling voldaan moet zijn. Deze dient u te voldoen op bovenstaand rekeningnummer onder vermelding van het klantnummer en factuurnummer.

Nieuwe klanten dienen de eerste bestelling vooruit te betalen via iDeal of bankoverschrijving. Nadat de eerste bestelling afgerond is kunt u contact opnemen met info@wimood.nl of +31 (0)187 82 02 04 om betaling op factuur aan te vragen.

Contant bij afhalen

Indien u uw order komt afhalen kunt u er ook voor kiezen om de bestelling contant te betalen. Let op dat wij geen PIN automaat beschikbaar hebben. U kunt alleen contant betalen.

Retourneren

Indien u een product wilt retourneren omdat deze defect is of niet naar wens is, willen we u vragen om hier vooraf melding van te maken. We kunnen geen retour zendingen accepteren waarbij voorafgaand geen contact is geweest.

Hoe kan ik retourneren?

In het kort:

  1. Log in met uw WiMood account
  2. Ga naar het tabblad “Mijn gegevens”
  3. Kies “RMA” uit het keuzemenu aan de linkerzijde
  4. Volg de stappen uit het RMA-formulier en geef een reden van retour
  5. Wij mailen u de vervolgstappen, meestal dezelfde werkdag nog
Let op: indien u een product wilt aanmelden zonder serienummer, contact dan info@wimood.nl.

Retouradres:

WiMood
TAV RMA [RMA nummer]
Provincialeweg 10a
3252 LR, Goedereede
The Netherlands

Reparatie of vervanging

Bent u benieuwd of wij uw product repareren of vervangen? Dit is afhankelijk van het type defect en zal per situatie bekeken moeten worden. We proberen het artikel altijd binnen twee werkdagen te testen en weer werkend te krijgen. Mocht reparatie geen oplossing bieden dan vervangen we het artikel voor een gelijkwaardig artikel. Dit zal meestal een nieuw artikel zijn, maar kan bijvoorbeeld ook een gebruikt exemplaar zijn geweest. De staat waarin het defecte artikel is verkregen is hierbij doorslaggevend.

Zakelijke klanten kunnen producten retourneren binnen de eerste 30 dagen, maar krijgen geen geld teruggestort. Het geld wordt als een tegoed in het account geplaatst waarvoor andere producten kunnen worden aangeschaft.

Er zitten wel voorwaarden aan het retourneren en elke aanvraag wordt per geval bekeken. Bij retourneren geldt dat het product in een originele en onbeschadigde verpakking moet worden teruggestuurd. Indien er gebruikerssporen aanwezig zijn op de verpakking of het product (zoals een gebroken seal of krassen) dan rekenen we hiervoor minimaal -15% kosten van de aanschafwaarde. Dit bedrag kan oplopen op basis van de staat waarin we het product retour krijgen.

Garantietermijn

We hanteren een garantietermijn van twee jaar op alle onze producten van Ubiquiti, MikroTik en IgniteNet. Voor het bepalen van deze garantietermijn hanteren we de factuurdatum waarop u het product bij ons heeft aangeschaft. Zelf producten op voorraad houden is daarmee op eigen risico, dit valt buiten onze garantietermijn.

Uitbreiding garantie

Heeft u behoefte aan een langere garantietermijn dan 2 jaar, dan is het tegen meerprijs mogelijk om een garantie uitbreiding aan te bieden. We kunnen de garantietermijn verlengen naar 3, 4 of uiterlijk 5 jaar. Bent u hierin geïnteresseerd dan kunt u contact opnemen met info@wimood.nl voor een offerte. De garantie uitbreiding is niet via de webshop aan te vragen.

Webshopfuncties: Prijslijst downloaden, API-toegang en UBL-Facturatie

Onze webshop beschikt over enkele functies die u zelf kunt terugvinden onder het tabblad “Mijn gegevens”.

Prijslijst downloaden

Zodra u ingelogd bent met uw reselleraccount kunt u bovenin het tabblad ‘Mijn gegevens’ kiezen. Op deze pagina kunt u links in het menu kiezen voor “Excel prijslijst”. Hier kunt u een prijslijst downloaden met daarin de resellerprijzen in CSV bestandstype.

Let op dat de prijslijst snel kan verouderen. Wij baseren onze prijzen op de euro-dollarkoers en zodra er nieuwe voorraad binnenkomt, passen wij de prijzen hierop aan. Aangezien we soms dagelijks nieuwe zendingen ontvangen kunnen onze prijzen snel veranderen.

API-toegang

Wilt u altijd op de hoogte zijn van onze actuele prijzen en de voorraadstatus van onze producten dan kunt u gebruik maken van onze XML API-koppeling. U kunt via onze webshop een API key genereren waarmee u uw database kunt koppelen aan de onze.

Waar vind ik de API-key?

  1. Log in met uw WiMood account
  2. Kies bovenin het tabblad “Mijn gegevens”
  3. Kies links in het keuzemenu “API toegang”
  4. Klik op de knop “Genereer API key”

Heeft u nog vragen over de API koppeling neem dan contact op met info@wimood.nl.

UBL-Facturatie

Wilt u facturen ontvangen in UBL vorm? Neem dan contact op met info@wimood.nl of telefonisch via +31 (0)187 82 02 04. Wij zetten deze functie dan aan in uw account en toekomstige facturen worden automatisch aangeleverd in UBL-vorm.